
GAP FOR GOOD
Veríme, že Gap by mal byť hybnou silou smerujúcou k lepšej budúcnosti. Preto vytvárame udržateľné zmeny a naším poslaním je ponúknuť férový priestor všetkým ľuďom. V tej správnej chvíli.
Zaviazali sme se k tomu, že budeme používať menej vody, viac udržateľných a znovu využiteľných materiálov.
Zatiaľ čo sa posúvame dopredu, s istotou vieme, že udržateľnosť je správnou cestou.
Od vlákna v továrni až k oblečeniu, ktoré si zamilujete nosiť. Vyrobené pre život, ku ktorému chováme rešpekt a hlavne so zodpovednosťou k našej planéte.
Zodpovedne vyrobené produkty
HĽADAJTE ZNAK
To znamená, že tento štýl je vytvorený zodpovedne a je súčasťou Generation Good, Washwell™ alebo obsahuje najmenej z 50 % recyklované materiály, organicky pestovanú bavlnu alebo TENCEL™.
Predstavujeme
náš sľub pre lepšiu budúcnosť všetkým generáciám.
Špeciálne navrhnuté džínsy a tričká, ktorých cieľom je nová úroveň udržateľnosti.
Všetko začíná piatimi záväzkami k ľuďom, ktorí vyrábajú naše oblečenie, tým, kto ho nosí, a našej planéte.
PREHLIADNITE SI GENERATION GOODNaše záväzky
Menej odpadu
Menej vody
Nižšie emisie
Kvalitnejšie materiály
Podpora zamestnancom
Menej odpadu
veríme, že štýl sa neustále točí. To je dôvod, prečo sme posadnutí každým vláknom, detailom a kvalitou. Každý kus je navrhnutý tak, aby vydržal.
Či už sa to týka vašej skrine alebo nejakej inej.
Toto je jeden z mnohých spôsobov, pomocou kterého sa môžeme všetci zapojiť a dosiahnuť tak skutočný vplyv. Prostredníctvom nášho partnerstva s GiveBackBox pracujeme na vytvorení jednoduchého spôsobu, ako dať oblečeniu nový život v novom šatníku.
Menej vody
Uvedomujeme si, že voda je vzácna. To je dôvodom, prečo pracujeme na tom, aby sme ju spotrebovávali čo najmenej pri procesoch prania a farbenia. Program Washwell prechádza do Washbetter Súčasťou „Generation Good“ je splnenie nasledujúcich podmienok: - Dosiahnutie aspoň 20% úspory vody (v porovnaní s bežným praním), prostredníctvom farbiacej technológie, prania odevov alebo kombinácií týchto dvoch aspektov. - Výroba prebieha v továrni alebo práčovniach, ktoré aspoň z 20 % recyklujú vodu - Továreň, predajcovia alebo práčovne sú zapojené do účinného programu Gap Inc. a majú preukázateľnú úsporu 10 miliónov litrov vody v priebehu troch rokov. - Bonus: stanovili sme podmienky na používanie chémie. Chemická formulácia (AKA: farbivá a povrchové úpravy) používané na výrobu štýlov Generation Good musí zodpovedať aspoň úrovni 1 ZDHC MRSL.
Nižšie emisie
Generation GOOD je o čistote designu. Od toho, ako tvoríme, až po to, s kým tvoríme. Vyberáme si partnerov, ktorí nasledujú rovnaké poslanie – eliminovať emisie a zavádzať obnoviteľné zdroje energie. Továrne, v ktorých vyrábame štýly Generation Good, sa museli zúčastniť a dosiahnuť úspory emisií skleníkových plynov prostredníctvom uznávaného programu účinnosti Gap Inc. (ďalšie informácie nájdete v našom Glosári!).
Kvalitnejšie materiály
Záleží nám na tom, z čoho oblečenia vyrábame. Výroba odevov má vplyv na prírodu. Používame lepšie materiály z nášho zoznamu preferovaných vlákien Preferred Gap Inc. Chápeme, že žiadne vlákno nie je reálne udržateľné, ale naďalej usilujeme o zlepšenie. Pri výrobe každého produktu používame min. 20 % preferovaných vlákien s cieľom dosiahnuť v blízkej budúcnosti až 100 %.
Podpora zamestnancom
Záleží nám na ľuďoch, ktorí naše oblečenie vyrábajú – stále hľadáme nové spôsoby, ako podporiť pracovníkov, ktorí venujú každému kusu toľko starostlivosti. Generation Good musí spĺňať jedno z nasledujúcich kritérií: - Výroba v továrni, ktorá prevádzkuje Gap Inc. P.A.C.E. program, ktorý podporuje profesné a životné zručnosti pracovníkov v odevníctve. - Výroba v továrni, ktorá prevádzkuje Program spolupráce na pracovisku (WCP), ktorý uľahčuje dialóg medzi pracovníkmi a vedením pri riešení problémov na pracovisku. - Výroba v továrni, ktorá prevádzkuje program školenia vedúcich zručností (SST).
Naše záväzky
veríme, že štýl sa neustále točí. To je dôvod, prečo sme posadnutí každým vláknom, detailom a kvalitou. Každý kus je navrhnutý tak, aby vydržal.
Či už sa to týka vašej skrine alebo nejakej inej.
Toto je jeden z mnohých spôsobov, pomocou kterého sa môžeme všetci zapojiť a dosiahnuť tak skutočný vplyv. Prostredníctvom nášho partnerstva s GiveBackBox pracujeme na vytvorení jednoduchého spôsobu, ako dať oblečeniu nový život v novom šatníku.
Uvedomujeme si, že voda je vzácna. To je dôvodom, prečo pracujeme na tom, aby sme ju spotrebovávali čo najmenej pri procesoch prania a farbenia. Program Washwell prechádza do Washbetter Súčasťou „Generation Good“ je splnenie nasledujúcich podmienok: - Dosiahnutie aspoň 20% úspory vody (v porovnaní s bežným praním), prostredníctvom farbiacej technológie, prania odevov alebo kombinácií týchto dvoch aspektov. - Výroba prebieha v továrni alebo práčovniach, ktoré aspoň z 20 % recyklujú vodu - Továreň, predajcovia alebo práčovne sú zapojené do účinného programu Gap Inc. a majú preukázateľnú úsporu 10 miliónov litrov vody v priebehu troch rokov. - Bonus: stanovili sme podmienky na používanie chémie. Chemická formulácia (AKA: farbivá a povrchové úpravy) používané na výrobu štýlov Generation Good musí zodpovedať aspoň úrovni 1 ZDHC MRSL.
Generation GOOD je o čistote designu. Od toho, ako tvoríme, až po to, s kým tvoríme. Vyberáme si partnerov, ktorí nasledujú rovnaké poslanie – eliminovať emisie a zavádzať obnoviteľné zdroje energie. Továrne, v ktorých vyrábame štýly Generation Good, sa museli zúčastniť a dosiahnuť úspory emisií skleníkových plynov prostredníctvom uznávaného programu účinnosti Gap Inc. (ďalšie informácie nájdete v našom Glosári!).
Záleží nám na tom, z čoho oblečenia vyrábame. Výroba odevov má vplyv na prírodu. Používame lepšie materiály z nášho zoznamu preferovaných vlákien Preferred Gap Inc. Chápeme, že žiadne vlákno nie je reálne udržateľné, ale naďalej usilujeme o zlepšenie. Pri výrobe každého produktu používame min. 20 % preferovaných vlákien s cieľom dosiahnuť v blízkej budúcnosti až 100 %.
Záleží nám na ľuďoch, ktorí naše oblečenie vyrábajú – stále hľadáme nové spôsoby, ako podporiť pracovníkov, ktorí venujú každému kusu toľko starostlivosti. Generation Good musí spĺňať jedno z nasledujúcich kritérií: - Výroba v továrni, ktorá prevádzkuje Gap Inc. P.A.C.E. program, ktorý podporuje profesné a životné zručnosti pracovníkov v odevníctve. - Výroba v továrni, ktorá prevádzkuje Program spolupráce na pracovisku (WCP), ktorý uľahčuje dialóg medzi pracovníkmi a vedením pri riešení problémov na pracovisku. - Výroba v továrni, ktorá prevádzkuje program školenia vedúcich zručností (SST).
Meriame dobré cíle

Voda
AKO CHRÁNÍME VODU, KTORÚ POUŽÍVAME
100 % nášho denimu je súčasťou programu Washwell™, ktorý šetrí vodu. Už sme překonali náš cieľ pre rok 2021 – a to ešte len začíname.
Snažíme sa ušetriť vodu, kdekoľvek sa to dá. Každý si zaslúži čistú vodu, ktorá je nevyhnutným základom života. S programom Washwell™ využívame aspoň o 20 % menej vody oproti bežným metódam prania. Podieľať sa na dobrom úmysle môžete tým, že budete nosiť náš denim. Od roku 2016 sme ušetrili 402 miliónov litrov vody. Také množstvo dokáže naplniť 894 miliónov fliaš. Náš Water Quality Program sa zameriava na to, aby zaistil, že nami vyrobené džínsy sú šetrné k miestnym zdrojom vody a minimalizují dopad na planétu.

Materiály
ZODPOVEDNE VYUŽÍVAME BAVLNU
77 % bavlny pochádza z udržateľných zdrojov – buď certifikovaných organických, recyklovaných, alebo z osvedčenej americkej bavlny.
Nami urobené voľby a materiály, ktoré používáme, menia svet. Organická bavlna je lepšia nielen pre ľudí, ale aj životné prostredie, pretože je pestovaná bez využitia škodlivých syntetických pesticídov a hnojív.

ĽUDSKOSŤ
AKO PODPORUJEME ŽENY
Už 804 000 žien sme podporili vďaka nášmu Gap Inc. P.A.C.E. programu.
Podporujeme ľudí, s ktorými spolupracujeme, bez výnimky. V Gap považujeme mravné zásady za kľúčové. Definujú, kým sme a o čo každodenne usilujeme. Náš vzdelávací program P.A.C.E. („Personal Advancment & Caree Enhancment“) pomáha v rozvoji ženám vyrábajúcim naše oblečenie tým, že si osvoja nové zručnosti, vedomosti, získajú istotu a odhodlanie potrebné ku zlepšeniu pracovnej aj životnej situácie. Každý rok darujeme časť nášho zisku k financovaniu programu P.A.C.E. Náš cieľ na rok 2022 je jasný: Chceme do programu P.A.C.E. zapojiť 1 milión žien a pomôcť im k lepšej budúcnosti.


ZASTÁVAME
Reprezentáciu
Veríme, že náš tím môže vyzerať ako spoločnosť, ktorú obsluhujeme.
Otvorenosť
Naše obchody sú otvorené všetkým a sme zaviazaní udržiavať a chrániť životné prostredie pre všetkých ľudí.
Zosilnenie všetkých hlasov
Robíme oveľa viac, než je len predaj oblečenia. Sme zaviazaní zahrnutím všetkých hlasov a talentov ľudí a ich ciest.
Reprezentáciu
zaväzujeme sa:
• Naďalej zaisťovať spravodlivé rozdeľovanie medzi odlišným pohlavím a rasou.
• Naberáme zamestnancov, ponúkame možnosť kariérneho rastu (vrátane priebežných školení), povýšenia a začlenenia do nášho tímu.
• Vykonávame školenia anti-rasistického správania, nevedomého zaujatia.
OD ROKU 2025:
• Zdvojnásobíme zastúpenie černošských a latinských zamestnancov na všetkých úrovniach v našej americkej centrále.
• Zdvojnásobíme zastúpenie černošských a latinských zamestnancov v obchodných funkciách a produktovej tvorbe.
• Zvýšime o 50 % zastúpenie černošských zamestnancov vo vedení našich obchodov.
Týmito sľubmi nekončíme. Pozrite sa, na čom GAP INC. neustále pracuje.
Otvorenosť
V roku 2018 sa Gap pripojil k Open to all: národnej nediskriminačnej kampani, ktorá verí, že by mal byť vítaný každý bez ohľadu na rasu, etnický pôvod, národnostný pôvod, pohlavie, sexuálnu orientáciu, rodovú identitu a prejavy, imigračný status, náboženstvo alebo zdravotné postihnutie. Vyvíjame inkluzívnejšie produkty a grafiku, ktoré reprezentujú našich zákazníkov a kultúrne identity. To zahŕňa: Poskytnutie produktovým tímom produktové školenia, nástroje a zdroje Spoluprácu s Color Proud Council pre lepšiu informovanosť týkajúcu sa dizajnu produktov, merchandisingu a marketingu Pokračovanie v spolupráci s partnermi, ako je Harlems Fashion Row, s cieľom presadiť novú generáciu návrhárov a vytvoriť tak prístup pre návrhárov v módnej kariére
Zosilnenie všetkých hlasov
Robíme oveľa viac, než je len predaj oblečenia. Sme zaviazaní zahrnutím všetkých hlasov a talentov ľudí a ich ciest. AKO? • Naďalej sa zaväzujeme k rozmanitosti v reklame a to tým, že pracujeme s talentami (pred aj za kamerou), čo spolu tvorí viac ako 50% ľudí inej farby pleti • Naďalej vyhodnocovať všetky partnerské vzťahy a zaistiť, že spolupracujeme iba so spoločnosťami, ktoré zdieľajú naše hodnoty Je čas pozdvihnúť svoj hlas a niesť zodpovednosť za rovnosť, inkluzivitu a dôstojnosť pre všetkých. Naďalej budeme pracovať na skutočnej zmene v rozmanitosti a inkluzivite.
ZASTÁVAME
Veríme, že náš tím môže vyzerať ako spoločnosť, ktorú obsluhujeme.
zaväzujeme sa:
• Naďalej zaisťovať spravodlivé rozdeľovanie medzi odlišným pohlavím a rasou.
• Naberáme zamestnancov, ponúkame možnosť kariérneho rastu (vrátane priebežných školení), povýšenia a začlenenia do nášho tímu.
• Vykonávame školenia anti-rasistického správania, nevedomého zaujatia.
OD ROKU 2025:
• Zdvojnásobíme zastúpenie černošských a latinských zamestnancov na všetkých úrovniach v našej americkej centrále.
• Zdvojnásobíme zastúpenie černošských a latinských zamestnancov v obchodných funkciách a produktovej tvorbe.
• Zvýšime o 50 % zastúpenie černošských zamestnancov vo vedení našich obchodov.
Týmito sľubmi nekončíme. Pozrite sa, na čom GAP INC. neustále pracuje.
Naše obchody sú otvorené všetkým a sme zaviazaní udržiavať a chrániť životné prostredie pre všetkých ľudí.
V roku 2018 sa Gap pripojil k Open to all: národnej nediskriminačnej kampani, ktorá verí, že by mal byť vítaný každý bez ohľadu na rasu, etnický pôvod, národnostný pôvod, pohlavie, sexuálnu orientáciu, rodovú identitu a prejavy, imigračný status, náboženstvo alebo zdravotné postihnutie. Vyvíjame inkluzívnejšie produkty a grafiku, ktoré reprezentujú našich zákazníkov a kultúrne identity. To zahŕňa: Poskytnutie produktovým tímom produktové školenia, nástroje a zdroje Spoluprácu s Color Proud Council pre lepšiu informovanosť týkajúcu sa dizajnu produktov, merchandisingu a marketingu Pokračovanie v spolupráci s partnermi, ako je Harlems Fashion Row, s cieľom presadiť novú generáciu návrhárov a vytvoriť tak prístup pre návrhárov v módnej kariére
Robíme oveľa viac, než je len predaj oblečenia. Sme zaviazaní zahrnutím všetkých hlasov a talentov ľudí a ich ciest.
Robíme oveľa viac, než je len predaj oblečenia. Sme zaviazaní zahrnutím všetkých hlasov a talentov ľudí a ich ciest. AKO? • Naďalej sa zaväzujeme k rozmanitosti v reklame a to tým, že pracujeme s talentami (pred aj za kamerou), čo spolu tvorí viac ako 50% ľudí inej farby pleti • Naďalej vyhodnocovať všetky partnerské vzťahy a zaistiť, že spolupracujeme iba so spoločnosťami, ktoré zdieľajú naše hodnoty Je čas pozdvihnúť svoj hlas a niesť zodpovednosť za rovnosť, inkluzivitu a dôstojnosť pre všetkých. Naďalej budeme pracovať na skutočnej zmene v rozmanitosti a inkluzivite.
Gap komunita
Naša kolekcia podporujúca zvyšujúce sa komunitné odlišnosti.

Dievča dňa
Tričká s tvorbou od Sevy Eicher, 17. ročná maliarka s Downovým syndrómom, ktorá používa svoje umenie na to, aby vyjadrila jednotu, začlenenie a rovnosť.
Ciele našich partnerov

Sandal Gap Studio – Sme hrdí na to, že sme mohli prispieť 10 000 USD spoločnosti Sandal Gap Studio a štúdiu Sevy v Houstone aj jeho zakladateľskej rodine.
Ich poslanie: Lámanie bariér s povrchnosťou cez podporu individuálneho umenia ľudí s postihnutím.

Latino equality alliance – nezisková organizácia zastupujúca spravodlivosť, bezpečie a pohodlie pre homosexuálov, bisexuálov, transgenderov a Queer komunity z latinskoamerických štátov.
Ukaž svoji podporu
Fifteen percent pledge – nezisková organizácia, ktorá sa zaručuje za spravodlivý priemysel, podporuje podnikajúcich Afroameričanov a Afroameričanov na trhu práce.
Zjistit více
Glaad – je jedna z popredných mediálnych organizácií pracujúcich na urýchlení prijatia LGBTQ komunity do spoločnosti.
Zjistit více
Girls inc. – nezisková organizácia, ktorá sa rozhodla pomáhať dievčatám v rozvoji znalostí a zručností. Podpora spočíva aj v budovaní sebadôvery v rôznych životných zmenách.
Zjistit víceEkologické poľnohospodárstvo
Ekologické poľnohospodárstvo sa zameriava na to, aby vytvorilo stabilný ekosystém, v ktorom sa budú striedať plodiny, uprednostňovať odolné semená, udržovať pôda v tom najlepšom stave, a to prostredníctvom prírodních postrekov a hnojív, namiesto tých chemicky upravených.
Jednorázové obaly
Stanovili sme si cieľ odstrániť jednorázové plasty v našich prevádzkach, a to do roku 2030. Toho chceme dosiahnuť následovne: využívať menej obalov v prípadoch, kde je to možné, znižovanie použitých plastov na balenie a následným prechodom na recyklované plasty alebo rozložiteľné materiály, kdekoľvek to bude možné.
Kódex správania sa predajcu
Od spustenia nášho programu Udržateľných Dodávateľov v roku 1994 sme zmenili náš postoj ku zlepšeniu pracovných podmienok na pracovisku tým, že sme vyvinuli inovatívne a ucelené programy, ktoré využívajú hodnotenia (audity) a prípadná náprava nášho dodávateľského reťazca prebieha v súlade s Kódexom správania sa dodávateľov. Sme presvedčení, že spoločnými silami môžeme dosiahnuť naše záväzky v oblasti zlepšenia životných podmienek pracovníkov, ochrany ľudských práv, znižovania dopadov na životné prostredie a zlepšovania výkonnosti podniku.
Lenzing™ ECOVERO™
ECOVERO™ je vlákno vytvorené z drevenej celulózy, získanej z šetrne obhospodarovaných lesov a spracovanej s výrazne menej emisiami a využitím vody, než tomu je u bežnej viskózy
Nulové vypúšťanie nebezpečných chemikálií (ZDHC)
Ako značka vyžadujeme od našich dodávateľov, aby sa zúčastnili programu „ZDHC Roadmap to Zero“, ktorý vyžaduje registráciu v ZDHC Gateway a spravovať list chemikálií, ich používanie, a to v súlade s presnými požiadavkami ZDHC. V roku 2014 sme sa pripojili „ZDHC Roadmap to Zero“, čím ideme v ústrety zníženiu škodlivých chemikálií v našom dodávateľskom reťazci. Integrovali sme nástroje a postupy z programu Roadmap to Zero, medzi ktoré patrí zoznam látok s obmedzeným použitím, až po plytvanie vody súvisiacej s programom udržateľnosti v továrňach. Od roku 2018 sme si vzali za cieľ, že budeme strategicky testovať továrne na ich odpadné vody dvakrát do roka a publikovať výsledky skrz ZDHC Gateway. Viac se dozviete na: roadmaptozero.com/input#Gateway-Chemical-Module.
Obeh materiálov
Jednou z prospešných vecí, ktoré môžeme urobiť, je udržať materiály v obehu po čo najdlhšiu dobu a prispieť k tomu, aby sa nikdy nestali odpadom. Pripojiť sa k Obehovému hospodáreniu znamená zmeniť naše myslenie o designu, spôsobe nosenia a starostlivosti o výrobky a taktiež kam sa produkty nakoniec dostanú, aby mohli byť znova použité či recyklované. Za týmto účelom vytvárame programy, ktoré se zaoberajú koncom životnosti výrobkov a vytvárajú systémy obehového štýlu, ktoré znižujú množstvo odpadu a zvyšujú recykláciu, upcykláciu a opakované použitie.
Organická bavlna
Organická bavlna je lepšia pre ľudí a životné prostredie, pretože sa pestuje bez použitia škodlivých syntetických pesticídov a hnojív.
Overená americká bavlna
Ako členovia U.S. Cotton Trust Protocol sa zúčastňujeme programu pre bavlnu pestovanú v spojených štátoch, podporujeme najlepšie spôsoby pestovania a podieľame sa na neustálej podpore kľúčových oblastí, ako je starostlivosť o pôdu, vodné hospodárstvo alebo skleníkové plyny. Trust Protocol využíva overené dáta tak, aby zlepšila vplyv na materiál a pomohla značkám lepšie spolupracovať skrz Mass Balance System. Pre viac informácií navštívte: trustuscotton.org.
Politika dobrých životných podmienok zvierat
Zaviazali sme sa k humánnemu zachádzaniu so zvieratami. Naša politika dobrých životných podmienok zvierat zakazuje používanie kožušín, srsti angory a mohéry, ale aj ďalšie nežiadúce zásahy, ako je trhanie peria či chirurgické zákroky na zvieratách. Pre viac informácií navštívte: gapincsustainability.com/sites/default/files/animal-welfare-policy.pdf
Preferované výrobné postupy vlákien
Postupy výroby, ktoré používame pre výber materiálov, sú založené na hodnotení a dátach organizácie Sustainable Apparel Coalitions (SAC), a High Materials Sustainbility Index. Taktiež zahŕňa ďalšie holistické ukazatele, ktoré berú ohľad na environmentálne a sociálne aspekty. Gap Inc. a Textil Exchange sa na základe týchto výrobných postupov verejne a hrdo hlásia, že budú využívať preferované vlákna a základné materiály, ktoré vznikli a boli navrhnuté týmami, ktoré usilujú o udržateľné ciele naprieč podnikmi. Viac sa dozviete na textileexchange.org/pfm-matrix
Prevencia sexuálneho obťažovania
V Gap Inc. spolupracujeme s našimi dodávateľmi na vytvorení prostredia, v ktorom sú jasne definované a dodržiavané zásady prevencie sexuálneho obťažovania (POSH), a preto vznikajú interné výbory pre sťažnosti, ktoré sa budú zaoberať otázkami diskriminácie a obťažovania. Naším cieľom je pomôcť našim dodávateľom zvýšiť povedomie o tejto problematike, právach a povinnostiach mužov a žien, vrátane manažérov na pracovisku.
Program „Ženy + Voda“
Naša stratégia je zameraná na výraznú redukciu potrebnej vody v oblasti výroby odevov a ľudského práva na čistú a pitnú vodu. Preto cielime na tri kľúčové oblasti: spolupracujeme s textilnými továrňami a práčovňami na znížení výrobných emisií; ďalej budujeme povedomie a vzdelávame ženy, ktoré vyrábajú naše oblečenie o tom, aké postupy pri manipulácii s vodou využívať a ich prístup k pitnej vode; a chceme prechádzať na efektívnejší spôsob využívania vody k výrobe oblečenia. Viac sa dozviete na: gapincsustainability.com/environment/creating-solutions-women-water
Program kvality vody
Vyvinutý v roku 2003 spoločnosťou GAP Inc. Náš program kvality vody si kladie za cieľ zaistit, aby naše džínsy boli vyrobené spôsobom, ktorý chráni miestne vodné toky a minimalizuje dopad na životné prostredie.